jan-farang2.reismee.nl

Mae Sariang

Van Mae Ho Song is het een paar uurtjes hobbelen naar mae sariang

Je moet dat dorp eigenlijks een beetje zien als een break omdat je anders te lang moet rijden in mijn optiek. Er zijn een paar ardige tokootjes aan de rivier en verder is er echt geen reet te doen.
Tuk tuk???? Nou daar heben ze nog nooit van gehoord daar

Laughing

Echt een boerengehucht en die gasten die dat ding runnen komen net onder de koe vandaan, vriendelijk maar ze snappen echt nergens wat van.
Je moet er ook niet langer blijven dan 2 dagen maximaal want dan word je van verveling nog Budhist of zo, en scheer je uit pure wanhoop je kop kaal om met een bedelnap maar door de straten te gaan om wat te doen te hebben.

De bus is een slingerding en de weg nou ja dat slingert en slingert maar door, je moet over een sterke maag beschikken, maar al maakt dat ding loopings en flip flops ik heb er totaal geen last van en Anja gelukkig ook niet.
Omgeving is wel prachtig daarboven, schone lucht en ook hele mooie luchten....
Die trip met die knakker met fourwheeldrive 10 uren de jungle in was fantastisch prijs was ook wel ok Piet 1700 bath met een uitstekende chauffeur, die je daar ook wel nodig hebt, man wat gaat dat stijl, en hij liet ons geweldige plekken zien die je anders nooit zult vinden ongeloofelijk wat is die jungle groot, als je daar van het pad afraakt je zou het geen 2 dagen overleven.
Mae Ho Song is de dunstbevolkte provincie van thailand 17000 in de hele provincie waarvan de meeste in de gelijknamige hoofdstad..
Prachtig dat we zoiets hebben kunnen zien ( Daar must heen Piet)

Inmiddels is de euro in een vrije val geraakt dat gaat hard hier ( Bedankt Rutte en andere monglolen daar ik hoop dat ze je ophangen)
Toen we hier voor het eerst met de euro kwamen ik geloof 52 bath voor een eurie,,,, dit jaar toen we aankwamen 39 en hij zakt nu bij het uur... Ik heb een app draaien die me dat ook in grafieken laat zien, nou ik durf niet meer te kijken.

Analysten van de bangkok post en ook alle handelaren hier voorspellen naderende einde van de Euro! Geldwisselaars worden huiverig voor het ding.
Van mij mag dat kloteding ook wel weg maar dan graag even nadat ik weer thuis kom.
Over een paar dagen nemen we een besluit of we de terugvlucht pakken zoals gepland of dat we die gaan verplaatsen, hangt er nog wat van af, op zich bevalt het goed en het weer is er ook nog niet al te jofel ik zag dat de temperatuur weer gaat zakken daar
Ome piet mag wel een lange onderbroek aantrekken anders red die het niet

Cry

Afijn de koning leeft nog steeds en afgezien van wat bommen in Bangkok valt het allemaal nog wel mee, ze slachten mekaar niet af die rooien en gelen, alhoewel je daar op het platteland niks van merkt.
Hij moet nog maar even doorleven tot jan farang daar weer is, daarna mag hij wel gaan uitvinden of het Nirvanna bestaat (of niet vanzelf)

Brrr je word hier in Chiang Mai gek van die enge griezels, van die witten met een knoetje in het haar, en verheiligde blikken, heilig tempeltje, heilige tuk tuk, en maar waaien hahaha god wat zijn die gasten erg...
Natuurlijk heben ze zich dat in "thaise" kleding laten hijsen, bijpassende broek, overhemd en slippertjes en natuurlijk de draagtas, allemaal zo handig en dan hoor je erbij natuurlijk.
De waarheid is dat ik er in al die 12 jaar dat ik hier nu kom nog nooit een thai in heb zien lopen, en dat zal ook wel niet gaan gebeuren...
Wannabee hippies :)

Gister van hier af nog een bus gepakt naar Lamphun

Leuk plekje mischien wel handig om dat de vollegende keer als uitval basis te nemen gemakkelijk binnen een 1,5 uur met een deeltaxi te bereiken.
wel even opletten want ze rekenen je dubbel (standaard), maar we zagen wat de rest betaalde dus anja zei bekijk het maar 50 bath en geen cent meer hahaha, dat mag ik wel. Ik had het niet gezien.
Wat dat betreft zijn het rotzakken, constant in de gaten houden, tja met die dure euro geef ik de poen liever ergens anders aan uit.

Zo tot ziens maar weer folks, denk morgen want dit internet cafe staat lekker dichtbij

greetzzzz

"Jan Farang"

Reacties

Reacties

Gerard

Ja als Europa 1100 miljard euro creëert uit lucht,dan word het een beetje monopoly geld,misschien moet jij ook wat euro biljetten onder het kopieer apparaat leggen.Vanmorgen was hier ijzel en sneeuw ,denk dat het beter is nog een maandje te blijven.

Paco

Mooi verhaal Jan (en Anja uiteraard)

Ja inderdaad die kant moet ik ook uit t.z.t
Ik kan me goed voorstellen dat je daar je geestelijke acu goed kunt opladen.
Al dat trieste figuren in Pattaya of Ko Somet begin ik ook rillingen van te krijgen + dan nog de nimmer stoppende geldzucht van de plaatselijke bevolking.
Dat is ook wel een beetje het geval waar jij zit maar nog lang niet in die mate
Ik zie het duister in voor de Thaise toeristen industrie, maargoed dat zal ze leren.....alhoewel een Thai leert niet zo snel.

Och.....was ik maar rijk. dan wist ik het wel!! een mooi huisje in het noorden van Thailand of Laos + een mooie Laoaanse vriendin zo uit de jungle.

P.S loopt die dwerg nog steeds in de jungle rond? die moet ik dus niet hebben. wil wel een zwaar shagje op kunnen steken.Ha Ha Ha!

Dat met die euro is trouwens deze keer niet de schuld van Rutte maar van de ECB. ze hebben gewoon 1400 miljard euro bij gedrukt dat geld bestaat dus helemaal niet. en dat geeft de genadeklap aan de euro.
maar zeggen ze er bij dat is goed voor onze economie.
Wel even nieuws uur gezien gisteravond en het blijkt dat de bevolkng daar niks van gaat merken, alleen de banken worden rijker. zoals gewoonlijk, en als het fout gaat mag de belastingbetaler er voor opdraaien, PURE MAFFIA 2015

jan farang

Ja ik las het hier al we gaan Amerika achterna die zijn ook erg goed in gebakken lucht.
Overigens de dollar doet nu 32 bath euro krap aan 36 nog even en een euro is 1 dollar......

Och je ziet die gasten hier ook wel in Chiang Mai Piet, ik noem ze altijd de witte spoken, overdag zie je ze dan iopduiken gele ogen, vlekken in de kop, zwakke beentjes op zoek naar de eerste pot Chang bier,,,,, zit tenslotte een procentje meer in :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!